Trzej krakowianie, wychowankowie Akademii Muzycznej im. K. Pendereckiego w Krakowie a obecnie jej pedagodzy: oboista Maksymilian Lipień, klarnecista Piotr Lato i fagocista Damian Lipień tworzą od kilku lat LLLeggiero Woodwind Trio. W ubiegłym roku nagrali płytę, którą wydało Stowarzyszenie Polskich Muzyków Kameralistów. Na płycie znalazło się sześć utworów: „Partita” Andrzeja Krzanowskiego z 1974 roku, „Salve Regina. Alegoria na trio stroikowe” Wojciecha Widłaka napisana w 2004 a poświęcona Markowi Stachowskiemu, mentorowi kompozytora, wczesne, bo powstałe na przełomie lat 1944/45 neoklasyczne Trio Witolda Lutosławskiego; również utrzymane w tym stylu Trio Andrzeja Dobrowolskiego z 1956 roku, dowcipne Mini-Rondo Benedykta Konowalskiego z roku 1973 i bardzo „francuskie” w klimacie, powstałe w Paryżu w 1936 roku Trio Antoniego Szałowskiego. Ten muzyczny zestaw pozwolił artystom na ukazanie pełnego wachlarza swoich umiejętności, a słuchaczom przybliżył sporo muzyki z którą na co dzień rzadko mają do czynienia, a która ze wszech miar zasługuje na uwagę.
Cechy wykonawstwa zespołu idealnie wpisują się w jego nazwę. Lekkość, przejrzystość powodująca, że wręcz czuje się jak muzyka unosi się w powietrzu, a przy tym pieczołowitość, uwrażliwienie na kolor dźwięku, spoistość brzmienia sprawiają, że słucha się tej płyty z prawdziwą przyjemnością. To dobra płyta na pochmurne dni. Jest w niej i powaga i uśmiech. Emanuje z niej radość muzykowania. Słychać, że artyści świetnie się rozumieją, a wspólne granie także im sprawia satysfakcję. Polecam!
PS. Nagranie zrealizowano w sali kameralnej NOSPR, a jego reżyserem, a więc współtwórcą urody płyty, był Wojciech Marzec.
Dodaj komentarz